وظایف سر دفتر اسناد رسمی

وظایف سردفتر

 

 به موجب ماده 49 قانون ثبت وظایف سردفتر به شرح ذیل است :

-1ثبت کردن اسناد مطابق مقررات قانون بنا بر این هیچ سردفتری نمی تواند

از ثبت اسناد مطابق قانون امتناع نماید و هیچ سردفتر ی نمی تواند سندی را

برخلاف قانون به ثبت برساند

2-    دادن سواد مصدق یعنی رونوشت گواهی شده از اسناد ثبت شده به

اشخاصی که طبق مقررات حق گرفتن آن را دارند و آن اشخاص عبارتند

از متعاملین و اشخاص ذینفع وکسانی که دادگاه دستور اعطای رونوشت

سندی را به آنها داده است .

 

3-    تصدیق صحت امضا یا گواهی امضا ی اشخاص برای مصون ماندن

از تردید و انکار

 

4-    قبول و احفظ اسنادی که  به امانت می گذارند مانند وصیت نامه .

 

 

 

/ 3 نظر / 10 بازدید
طباطبائی

سلام خوشحال شدم از دیدن وبلاگ شما و تشکر از اطلاع رسانی اگر وقت کردید به وبلاگ جامعه سردفتران یزد و وبلاگ شخصی حقیر هم سر بزنید http://sardaftar3y.persianblog.ir/

ایمان

با سلام اگر برای شما مقدور است کمی در خصوص حسابداری اسناد رسمی برای اینجانب توضیح دهید با تشکر از شما

داود

با سلام و احترام من تصمیم دارم ملکی را به نام یکی از فرزندانم بکنم بطوریکه تا قبل از مرگم کلیه اختیارات با من باشد فقط پس از مرگم فرزندم بدون طی مراحل انحصار وراثت مالک شناخته شود. قبلا" از راهنمائی جنابعالی کما تشکر و قدر دانی را دارم.